fb
yt
Вгору
Барський коледж
транспорту та будівництва
Національного транспортного університету
Звернення директора
director
Фільм про коледж
video
Веб-камери
cam_1
Пам'ятник "Запорожцю"
cam_2
Ландшафт перед гуртожитком
Student бкТБ
video
Перегляд
Увага! Відкрите заняття
27.12.2016

Заняття провела: Власюк Г.М.

Дата: 01.12.2016 р.

Предмет: Математика

Тема: Логарифмічна функція, її графік та властивості.

Заняття розпочалося не просто з перевірки домашнього завдання, а з питань, які виникли під час його виконання. Актуалізація опорних знань відбулася за допомогою фронтального опитування та дидактичної гри «Математичне лото». Це дало змогу студентам стартувати на початку заняття з набраними балами та стало мотивацією для покращання результатів у кінці.

Після того викладач плавно перейшла до самої теми. Студент Сікорський А. підготував цікаве повідомлення про основоположника логарифмів Джона Непера, а Галина Михайлівна доповнила його інформацією про цікаві моменти життя цієї видатної людини. Було також наведено приклади багатьох процесів та явищ у природі, які відбуваються за показниковими законами. Наприклад, за одним із таких законів саранча знищує поля. Це не тільки активізувало мислення студентів, а й спонукало до вивчення даної теми. Ще одним елементом мотивації були фотографії, які різнилися за своїм змістом, але після вивчення матеріалу студенти, зрозумівши, пояснили, що їх об’єднує слово «спіраль».

Пояснення теми відбувалося послідовно та доступно з елементами бесіди. Лаконічною була культура записів на дошці, що дало змогу студентам відразу систематизувати отриманні знання. Ефективно використано ТНЗ (телевізор, комп’ютер) та навчальні таблиці з даної теми.

Після розгляду основних властивостей логарифмічних функцій перейшли до розв’язування усних та письмових задач. Студенти трудилися біля дошки, а ті, хто залишався на місцях, намагалися працювати на випередження. Під час такої роботи викладач постійно застосовувала індивідуальний підхід та створювала ситуації, які приводили до логічного мислення студентів. Це дало змогу кожному отримати оцінку.

Майстер-клас і для колег, і для студентів, викладача вищої категорії, методиста, відмінника освіти України проведено на високому професійному рівні. Викладач зуміла досягнути триєдиної мети: навчальної, виховної та розвивальної.


Заняття провела: Бучковська Н.О.

Дата: 09.12.2016 р.

Предмет: Хімія

Тема: Електроліз

Відкрите заняття традиційно розпочалося з актуалізації опорних знань. Вибіркове усне опитування підтвердило достатні знання студентами попередніх тем. Викладач не оминула увагою питання самоопрацювання, що стосувалися гальванічних елементів. Особливу увагу Наталія Олександрівна звернула на охорону навколишнього середовища, оскільки шкідливо викидати батарейки і акумулятори. Сьогодні винайшли спосіб їх утилізації і у місті є пункти прийому. Також під час опитування студенти працювали біля дошки, визначаючи ступені окислення елементів.

Перед початком оголошення теми заняття викладач зробила наголос на міжпредметних зв'язках: фізика, електротехніка, екологія, безпека життєдіяльності тощо.

Пояснення теми заняття відбувалося із застосуванням опорного конспекту, роздаткового матеріалу, стендів та відеофільмів. Все це у комплексі дозволило глибше засвоїти досить важкий матеріал.

Особливо доцільним було використання відеофільму, у якому послідовно продемонстровано метод проведення електролізу. Інший відеофільм покращив загальний розвиток студентів у такій науці як гальванотехніка. При перегляді викладач уточнювала окремі моменти, коментувала та знаходила разом зі студентами відповіді на важливі питання теми.

Пояснення супроводжувалося записами на дошці, які були лаконічними, поступовими, від найпростішого до складного прикладу електролізу. Після завершення пояснення ще раз було наголошено на тісному зв'язку з фізикою, зокрема розглянуто один із законів Фарадея.

Закріплення матеріалу заняття відбувалося письмово. Працювали за двома варіантами трьохрівневих завдань. Їх особливістю було те, що неможливо перейти до третього рівня, не виконавши попередні. Викладач постійно застосовувала індивідуальний підхід, вказувала на загальні помилки під час виконання самостійної роботи. У кінці заняття підведені підсумки та виставлені оцінки найбільш активним студентам.


Заняття провела: Сурма Н.В.

Дата: 15.12.2016 р.

Предмет: Зарубіжна література

Тема: У чому секрет сімейного щастя? (за драмою Г.Ібсена «Ляльковий дім»)

І викладачі-колеги, і студенти, переступивши поріг навчальної аудиторії, відразу відчули «подих» теми заняття, оскільки викладач до найменших дрібниць продумала декорації. Про це свідчила ялинка, тому що всі події у драмі відбувалися напередодні Різдва. Лялька, яка є невід’ємним символом п’єси. Іграшкова карета із нареченими – прагнення до щасливого сімейного життя. Це й стало мотивацією заняття, бо, як зазначила викладач: «Ким би в майбутньому ви не стали: банкіром чи інженером, – кожен буде прагнути створити власну щасливу сім’ю». Для кращого сприйняття навчального матеріалу заздалегідь підготовлені опорні конспекти, роздатковий матеріал, портрет письменника, ілюстрації до твору.

Актуалізація опорних знань пройшла через тестові завдання. Особливістю такого контролю була взаємоперевірка, яка вказувала на довіру, а потім – обговорення, що дало змогу запам’ятати правильний варіант, навіть якщо відповідь була неправильною. Так поступово, переходячи від обговорення до теми заняття, Наталя Василівна запропонувала продовжити вислів Антуана де Сент-Екзюпері: «Кохати – це не означає дивитися один на одного, це …». Кожен студент мав змогу висловити власну думку.

До початку твору була підготовлена невеличка інсценізація п’єси «Ляльковий дім» за участю студентів Григорчука М. – Торвальда та Нагорної А. – Нори. Це наштовхнуло на роздуми для створення психологічних портретів головних героїв. Для того, щоб краще зрозуміти стан сімейних стосунків, заздалегідь створена група студентів-психологів зробила аналіз даного уривку. Для глибшого розуміння ситуації було вирішено поспілкуватися з головним персонажем. Діалог Торвальда та психолога допоміг краще зрозуміти справжню сутність головного персонажа.

А яким має бути чоловік на думку студентів? У цьому допомогло тестування, проведене на попередньому занятті, яке викладач, як наочність закріпила на дошці, вивела не екран. Після обговорення думки студентів кардинально змінилися.

Обговорення еволюції образу Нори розпочалося про прототип головної героїні Лаури Кілер. Далі викладач ввімкнула уривок із фільму «Ляльковий дім» – останній діалог Торвальда та Нори. А завершальним був монолог Нори у виконанні Нагорної А. Для того, щоб довершити еволюцію образу, студенти слухали сюїту норвежського композитора Едварда Гріга «Пер Гюнт». Образи Нори й Торвальда на початку заняття та в кінці було представлено сенканами.

Для того, аби завершити роздуми, якою ж має бути сім’я, викладач розповіла дві притчі. А студенти прикрасили ялинку іграшками, які символізували те, на чому, на їхню думку, має базуватися сімейне щастя.

Викладач-методист провела майстер - клас на високому професійному рівні, а результати його будуть проростати протягом всього життя юнаків і дівчат гарним врожаєм.