fb
yt
Вгору
ВСП Барський фаховий коледж
транспорту та будівництва
Національного транспортного університету
Звернення директора
director
Фільм про коледж
video
Веб-камери
cam_1
Пам'ятник "Запорожцю"
cam_2
Ландшафт перед гуртожитком
Student бкТБ
video
Перегляд
​Роботодавець і коледж: активна модель співпраці
16.12.2020

Аналізуючи минуле,

оцінюємо сьогодення,

проєктуємо майбутнє!

Усі фірми, підприємства зацікавлені, безумовно, в кваліфікованих, досвідчених працівниках. Найефективніший підхід для відбору кадрів знайшла компанія «АВТОМАГІСТРАЛЬ – ПІВДЕНЬ». Вона стала одним з важливих чинників розвитку Барського фахового коледжу транспорту та будівництва НТУ і виступила в ролі активного роботодавця, який виховує, вирощує власні кадри в співпраці.

Оптимальна модель підготовки майбутніх фахівців – паритетна участь коледжу та підприємства. Алгоритм взаємовигідної співпраці навчального закладу і замовника кадрів вибудовували 5 років. За цей час визначені точки ефективної діяльності та надійності партнерів, обрані наступні напрямки:

- аналіз з обґрунтуванням вимог щодо професійної підготовки студентів;

- прогнозування потреби кадрів за освітніми програмами;

- корегування навчальних планів та програм;

- проведення практичних, лабораторних занять на виробництві;

- внесення практичної складової в кожну спеціальну дисципліну;

- участь у спільних заходах в коледжі: круглі столи, практичні конференції, майстер-класи, тренінги, дискусійні майданчики, інтерактивні екскурсії;

- проходження навчальної, виробничої практик і стажування студентів на підприємствах компанії;

- підготовка кадрового резерву, призначення іменних стипендій;

- стажування викладачів спецпредметів, майстрів виробничого навчання;

- участь коледжу в професійних конференціях, спеціалізованих виставках;

- оперативний обмін інформацією з найсучасніших технологій, новітніх стандартів та вимог галузі;

- модернізація виробничого та навчального обладнання лабораторій, майстерень коледжу, придбання сучасних приладів;

- участь провідних спеціалістів ТОВ «АВТОМАГІСТРАЛЬ – ПІВДЕНЬ» у ДЕК;

Тренд останнього періоду, який буде в пріоритеті й надалі, – спільна профорієнтаційна робота. Пілотний проєкт, що розпочався в 2020 році, має позитивні результати. Підтвердженням цього є той факт, що 30 абітурієнтів, відібраних компанією «АВТОМАГІСТРАЛЬ – ПІВДЕНЬ», прийшли цьогоріч у коледж на денну та заочну форми навчання. Така модель профорієнтації ефективна як для підприємства, так і для навчального закладу. Адже абітурієнт завжди обере той навчальний заклад, після якого він зможе без проблем влаштуватися на роботу.

Студенти коледжу вже під час навчання перетворюються в повноцінних працівників компанії «АВТОМАГІСТРАЛЬ – ПІВДЕНЬ». Роботодавець при проходженні практик та стажування виявляє їх професійний потенціал, оцінює здібності, можливості фахівця, а навчальний заклад допомагає підібрати правильного кандидата на кожну вакансію. Майбутні фахівці занурюються в робочу атмосферу підприємства, знайомляться з керівництвом і провідними спеціалістами, намагаються проявити себе. Практика стала повноцінним переходом від навчання до роботи і значно скоротила процес адаптації молодих фахівців. Спільними зусиллями з партнерами нам вдалося зламати стереотип української освіти про те, що молодій людині з технічною освітою потрібен тривалий час на адаптацію та перенавчання.

Сьогодення ставить нові вимоги до дипломованого молодого спеціаліста. Сучасний світ інтеграції, глобалізації виробництва потребує підвищення ключових компетенцій фахівця. Потрібен «універсальний солдат» з додатковими навичками, 2-3 суміжними робітничими професіями, з інтегральними та фаховими компетенціями. На часі – створення короткотермінових курсів з підготовки кадрів. Запит від компанії «АВТОМАГІСТРАЛЬ – ПІВДЕНЬ» - механіки з навичками грейдеристів та екскаваторників і додатковий модуль з діагностики дорожніх машин та вантажівок. Ми вже маємо досвід розробки навчальних програм для конкретного замовника - роботодавця або для конкретного виробництва.

Для перспективного розвитку корпоративної системи «роботодавець – коледж» та безперервного професійного навчання роль стратегічного партнерства позиціонується як нова форма інтеграції.


Більше світлин – на сторінці коледжу в соціальній мережі «Фейсбук».